Adsense

14 Nisan 2015 Salı

İğne Oyası 3 Boyutlu Çiçek Yapılışı


Merhaba arkadaşlar,
Bu çiçeğimi çok uzun zaman önce yapmıştım ama bir türlü birleştirip sizlerle paylaşamamıştım. Sonrada tamamen aklımdan çıkmış yaptığım. Bugün elimdeki işi bitirip yenisine başlamak için çantamı açtığımda karşıma geldi. Hemen parçalarını birleştirdim ve fotoğrafladım.
Çiçek 3  boyutlu örneğini netten çıkardım tesbih olarak tasarlanmıştı ama istediğiniz her alanda kullanabilirsiniz. Fular, mevlüt örtüsü vs. istediğiniz her şekilde tasarlayıp kullanabilirsiniz. Ben bu çiçeği boş zamanımda çıkarmıştım. Maalesef yapılışını da çekmeyi unutmuşum. Ama merak etmeyin sayılarını ve detaylarını paylaşacağım sizinle.
Zor göründüğüne aldanmayın.Sadece arttırma ve eksiltme teknikleriyle yapabileceğiniz bir örnek. Biraz dikkat ederek el beceriniz de varsa rahatlıkla yapabilirsiniz.


1. Parmakta 5 zürafa ile başlayıp bir boru yapıyoruz. 4-5 sıra çıkıp her deliğe 3  zürafa yapıyoruz.
2. Üç zürafayı arttırma tekniğini kullanarak 7 zürafaya çıkartıyoruz. 
3. Burdan itibarende azaltarak bitiriyoruz. Bir yaprağımız bu şekilde oluşuyor. 
4. Diğer yaprakları da aynı sayılarla yapıyoruz. Renklerini istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
5. İç kısımdaki küçük çiçek içinde yine parmakta 4 zürafa ile başlayıp 4-5 sıra dönüp boru yapıyoruz tekrar.
6. Yine bir zürafanın içine 3 zürafayla başlayıp 6 ya kadar arttırıyoruz ve yine eksilterek bir yaprağı da yapıyoruz.
7. Kalan boşluklara da yine aynı şekilde işlem uygulayarak 3 yaprak elde ediyoruz.
8. Bu çiçeklerin kenarlarına ip ya da misina koyarak düğüm yapa yapa geçiyoruz.
9. Yeşil iple de tohum yapıp birbirine birleştiriyoruz. 

Umarım anlatabilmişimdir. Yine bu şekilde bir çiçek yapacak olursam mutlaka fotoğraf çekeceğim. Ama yukarda anlattığım her aşamayı daha önce detaylı bir şekilde farklı yazılarımda göstermiştim. Mutlaka facebook sayfamızı yada blog sayfamızı incelemenizi tavsiye ederim.
Hepinize kolay gelsin.
Sevgiler..


Hiç yorum yok: