Adsense

5 Mart 2012 Pazartesi

İğne Oyası Kelebek Örneği Yapılışı


Merhabalar,
Bugünde çok beğenilen bir örnek olan Kelebek Örneğinin yapılışını paylaşmak istiyorum sizinle. Bu yazmayı bir arkadaşım için yaptım örneğini o seçti bende yaparken büyük zevk aldım bu örneği.. Yapılışı biraz zor ama inanın bir başlayınca bitirmek için can atacaksınız :) 

1- Öncelikle her zaman olduğu gibi yazmamızın kenarlarını gidiyoruz zürafa ile.. Bu işlem hem yazmanızın gösterişli görünmesini sağlıyor hem de örneği daha rahat ilerletmenizi. 

2- Yazmamızın kenarını bitirdikten sonra aynı iple yeşil fare dişlerini yapıyoruz. İsterseniz kelebeklerin arasına farklı şeylerde koyabilirsiniz ama ben fare dişi koymayı tercih ettim.Sayısı işe 10.  İlk önce fare dişlerini koyarsanız örneğiniz kolaylaşacaktır. Tek bir ayrıntı var ipi sürekli koparmak istemiyorsanız fare dişini yaptıkdan sonra kelebeği koyacağınız kadar yani 4 tane zürafayı atlayıp tekrar fare dişi yapımı için 5. zürafaya düğüm atıp devam edebilirsiniz. Arada kalan yeşil ip uzantısı kelebeği koyunca dikkat çekmeyecek resimdede gördüğünüz gibi, işinizde böylelikle kolaylamış olacak :)


3- Kelebeği koymak için boş bıraktığımız zürafalara renkli ipimizle düğüm atıp 3tane zürafa yapıyoruz ve resimde gördüğünüz gibi dağ oluşturup ipi koparmadan yine kelebek kanatlarını koyacağımız alanı yapıyoruz. Detaylı anlatım için  Bu konuyu ziyaret edebilirsiniz. 


4- Kelebeğin kanatları için 3 zürafayla başlıyoruz ve arttırarak 6 zürafaya kadar çıkıyoruz. Detaylı anlatım için   Bu Konuyu ziyaret edebilirsiniz.

5- Arttırma işlemimiz bittikten sonra kanatları tamamlamak için son işlem olan 3 adet tavşan kulağını yapıyoruz. Bunun içince ilk zürafaya uzun bir pırpır yapıp ters düğümle pırpırın başına düğüm atıp bir sonraki zürafaya iniyoruz. 

6- Tavşan kulaklarınıda yaptıktan sonra ilk kanadımızın hemen yanına iniyoruz ve 2 tane uzun pırpır yapıyoruz. 

7- Diğer kanadı yapmak içinde bir önceki kanatta yaptığımız işlemleri tekrarlıyoruz.


8- Son işlem olarak da uzun pırpırlarımızın ucuna farklı bir renkte 3er adet küçük pırpırlar yapıp kelebek işlemimizi bitiriyoruz.

Sonuç ise böyle oluyor. Bizi takip ettiğiniz için teşekkür ediyorum. Kolay gelsin.. :) 

Hiç yorum yok: