Adsense

22 Aralık 2013 Pazar

Hobi sahibi olmak ...



Ortalama  2 sene önce bir akrabamın zürafa yapımını göstermesiyle başladım iğne oyasına. Sanırım pek istekli değildi öğretmeye ki birkaç kere gelip gittim bir örnek için. O gün dedim ki "ben bu işi kendi çabalarımla öğreneceğim ve kim öğrenmek isterse de elimden geldiğince öğrenmesine yardımcı olacağım."

Elimin altında internet gibi bir sürü bilgi ve örnek içeren bir kaynak vardı. Hemen başladım araştırmaya. Güzel bir blog sayfası buldum birkaç teknik ve örnek anlatımı yapmıştı bir arkadaşımız. Akrabamdan çok yardımcı oldu bana o sayfa.

Önce anlatımları inceledim. Sonra uygulamaya başladım.  İlk örneklerim haliyle acemice ama düzgün olmuyor diye vazgeçmedim tabi ki de. Denemeye devam. Sonunda başardım. Artık kendim örnekler çıkartabiliyordum.

Sonra facebook da sayfalar araştırmaya başladım. Çok güzel örnekler eklenmiş birkaç sayfa buldum. Yapabileceklerimi kaydettim bilgisayarıma ve örnekler çıkarmaya başladım.

İğne oyası bir tutku işi. Bir kere yapmaya başladıysan kolay kolay bırakamıyorsun.

Baktım ki kaydettiğim örneklerin sayısı artıyor. Bende o gün bir sayfa oluşturmaya karar verdim. Benim gibi kursa gitme imkanı olmayan ama öğrenmek isteyenlere yardımcı olmak için.

19 Eylül 2011 de açtım sayfamı sayfa ismim ne olsun diye düşünürken çok klasik bir isimle başladım ve  İğne Oyalarım dedim sayfamın adına.

İlk önce netten bulduğum örnekleri alıntı olarak ekledim sayfaya. Daha sonra kendi yaptığım örnekleri,  arkasından da çıkardığım örnekleri resimlemeye başladım aşama aşama anlatımlarıyla birlikte ekledim.

İlk başlarda birkaç kişinin üyesi olduğu sayfam. Şimdilerde 35 bine yakın üyeye sahip. Hepsi sizlerin ilgisi ve sevgisiyle mümkün oldu. Bir de tabi benim iğne oyasına olan tutkumla.

Unutmadan yoluma taş koymaya çalışanlarda olmadı değil ama onlar beni yolumdan alıkoyamadı dahada kuvvetlendirdi.

Bu yazıyı yazmamın amacıda emek hırsızlığı yapan arkadaşlara. Sizin o düşünmeden rant elde etmek için üzerine isminizi yada sayfa adınızı yazdığınız resimler var ya onların hepsinde değerini karşılayamayacağınız kadar emek var. En değerli anlarından belki zaman çalıp birkaç kişide olsa faydam dokunur deyip nette paylaşan kadınların dokunuşları var. Yaptığınız şeyin hırsızlıktan ne gibi bir farkı var ki? Siz bir insanın en değerli şeylerinden birini emeğini çalıyorsunuz. Bunun bir karşılığı olabilir mi?

Herkes üretebilir bir şeyler SİZ'de.

Resimlerin üzerindeki yazıları silmek yerine o resimdeki örnekleri yapabilirsiniz. Bence bu hem daha eğlenceli olur hemde kul hakkına girmemiş olursunuz.

Bir şeyler üretmek bizi hayatta değerli kılar.
Bu işi hakkıyla yapan, emek veren, üreten tüm kadınlara selam olsun..


Hiç yorum yok: